|
Комплексний підхід — один із ключових елементів, який зробив Реформу реклами в столиці успішною. Зміни запроваджено не тільки стосовно наземних конструкцій, одразу впорядкували і Правила розміщення реклами на фасадах та вивісок. Адже йдеться не тільки про бізнес, а й про те, аби кияни почувалися комфортно у зручному громадському просторі. Бо містяни одні з ініціаторів змін, а бізнес та влада мали із цим рахуватися. Звідси і темп Реформи — ми за півроку оновили практично весь центр міста, а це сотні вулиць і тисячі конструкцій. Бо, чесно кажучи, Реформу зачекалися всі, тому хочемо якомога швидше впорядкувати вулиці та фасади Києва. Оксана Поліщук, голова Асоціації операторів зовнішньої реклами України
У другій частині інтерв'ю Андрій Свірський, генеральний директор компанії «Реклен», продовжить розповідь про те, як фасадна реклама «ожила» після впровадження Реформи зовнішньої реклами у столиці, а також про досвід роботи з топовими брендами та нові технології.
У європейських містах часто під час робіт із реконструкції будинки приховують за фасадною сіткою, де їх зображено вже у відновленому вигляді. Чи займаєтесь ви такою діяльністю, поєднуючи це з рекламою?
Така співпраця теж є, бо це, звичайно, знімає неприємне враження від будівництва, особливо якщо мова йде, скажімо, про центр Києва. Раніше під час реконструкції чи ремонту у столиці завішували все темною тканиною, чорною, сірою або зеленою. Зараз ми, і справді, можемо робити більш естетичні варіанти. На такій конструкції реклами буде тільки 40%, все інше - фон. А вже на ньому можна зобразити копію того фасаду, який буде після реконструкції. Однак у нас це поки що нечасто зустрінеш. У Європі все ж більше відповідальності за візуалізацію. І не тільки під час будівельних робіт чи реконструкції. В центрі Мюнхена чи Лондона ніхто не «обшиє» балкон пластиковою вагонкою чи встановить кондиціонер на фасаді історичної будівлі. Я вважаю, за таке потрібно вводити відповідальність. У нас як люди вважають: якщо володіє квартирою, то і зовнішньою стіною помешкання - теж, але це не так. Не можна щось розмістити на будь-якому фасаді без дозволу. Свого часу заступник міського голови пан Резніков неодноразово порушував це питання. Має бути хоча б формалізований документ, який такі речі регулює. Я думаю, при бажанні держава могла б навести із цим лад. Якщо культурний рівень громадян кульгає, потрібно його підвищувати з допомогою регулювання державою.
Фото: приклади фасадної реклами закордоном
Однак залишається багато покинутих і занедбаних будинків у столиці, і їх ніхто взагалі ніяк не закриває. Чому?
Якщо такий будинок розташований у цікавому для рекламістів місці, то ми його, звичайно, закриємо банером-панно. До того ж за такі площі йде серйозна конкуренція.
А наскільки дорога реклама на фасаді будинку?
Є різні типи витрат. Спочатку потрібно виготовити металоконструкцію, - а це не тільки метал, а й освітлення. Іноді це дуже значна частина витрат і вона не стандартизована. Є фасад рівний, а є складної форми - там зовсім інші витрати, більші у 5-6 разів. Приміром, у нас була будівля, якою зацікавились рекламодавці, довгобуд у центрі міста, без комунікацій, тільки стіни. На 40-й поверх було потрібно доставити триметрові кронштейни по центнеру кожен. Це було дуже непросто без ліфта. А потім ще й складний монтаж таких конструкцій. Тобто все залежить від самого будинку. Якщо ж говорити тільки про виготовлення самого банера, то, наприклад, за 500 квадратних метрів друкарні потрібно викласти 50 тисяч гривень.
Хто замовник такої реклами?
Фасадна реклама, - зважаючи на її площі, а це, як правило, від 500 квадратних метрів, - відіграє передусім іміджеву роль. Це для замовника статус, масштаб, бажання вирізнитись. Тому серед клієнтів переважають великі транснаціональні корпорації. Наша реклама відрізняється від традиційної. Приміром, якщо це площа у 700 квадратів, то ми ж привертаємо до себе всю увагу. Саме тому, я хочу повторитися, в нашому бізнесі розмір має значення: чим він більший, тим більше привертає уваги. Проте великий розмір коштує більших грошей. Якщо порівнювати, це досить дорога реклама, яку можуть собі дозволити не всі бренди. Як правило, такі банери - частина комплексної кампанії, її поєднують із наземною рекламою, аби посилити ефект.
То тільки розміри важливі, чи є ще якісь особливості у вашому бізнесі?
Зараз у всьому світі й у нас усе рухається до діджиталізації. Ми вже так частково працюємо. Це проекти з великими автомобільними компаніями. Ми інтегруємо в конструкції світлодіоди, їх програмують і вночі на такому банері автомобіль може ввімкнути фари чи крутити колесами. Створюється враження динамічності, ніби машина їде. Такі банери особливо ефектні в сутінках. Ми робили подібні замовлення для Toyota та Infiniti. Це дуже важка робота - все потрібно спроектувати, інтегрувати, запрограмувати, підключити, - але візуалізація дуже потужна. Наші бажання поки що стримує відсутність потрібних технологій. Адже в сітку чи вініл ми інтегруємо екрани, а це досить дорогі та відносно громіздкі конструкції. Проте вже з'явилися так звані медіафасади, тобто зображення виводиться на саму сітку. Та наразі це більш-менш ефективно хіба що вночі - вдень такого зображення практично не видно. Тому чекаємо технологічного прориву.
Фото: Київ, Україна
А з якими матеріалами працюєте, і хто виконує підрядні роботи з того ж освітлення?
За останні 10 років щодо матеріалів нічого не змінилося, якщо говорити про сітку чи вініл, на які наносять рекламний сюжет. Сітку використовуємо на тих фасадах, які мають обмеження - вона легша і вітром не так здувається. Крім того, сітка незамінна, якщо потрібно зберегти денне світло у вікнах. Вініл монтуємо на міцні та глухі фасади. Однак є зміни в освітлювальному обладнанні, це вже виключно LED-технології. Лампи розжарювання вже, напевно, ніхто не використовує. Так ось, практично все обладнання і матеріали, крім металу, завозимо з Китаю. А от виконують усі роботи наші фахівці. Виготовляти чи завозити готові конструкції з-за кордону нема потреби. В Україні достатньо талановитих і креативних інженерів та дизайнерів, які виконують такі роботи на високому професійному рівні.
На завершення інтерв'ю Андрій демонструє фото будинків, із якими працювали під час реконструкцій та ремонтів. При цьому він підкреслює важливе значення для естетики міста фасадних конструкцій саме в таких випадках. Хоч на перший погляд така робота не завжди помітна для пересічного перехожого, але має принципове значення для зовнішнього вигляду столиці країни.
Версия для печати |
влажность:
давление:
ветер: