КИЕВ
11:19
Брюссель
10:19
Москва
12:19
Суббота, 6 июня 2020

Новости



Названо телеканали, які незаконно агітують

28 марта, 07:12  Политическая  Украина

26 березня відбулося чергове засідання робочої групи, створеної при Національній раді для нагляду за висвітленням електронними ЗМІ виборчої кампанії.


На ньому розглядалися порушення, виявлені під час проведення моніторингу медіа у березні, а також скарги, що надійшли до регуляторного органу. До обговорення зазначених питань долучилися члени Національної ради Уляна Фещук, Валентин Коваль, Сергій Костинський, Олег Черниш, представники НАЗК, Громадської ради при Національній раді, Незалежної експертної ради, моніторингової місії ЕНЕМО, громадськості тощо. Головувала під час засідання перший заступник голови Національної ради Ольга Герасим'юк.

 

Серед порушень, зафіксованих моніторингом Національної ради, типовим стало недотримання статті 566 Закону України «Про вибори Президента України», яка регламентує поширення результатів опитування громадської думки, пов'язаного з виборами.

 

Випадки неповного оприлюднення інформації (без розміру соціологічної вибірки опитаних та способу її формування, території охоплення опитування, методу опитування, точного формулювання запитання, можливої статистичної похибки тощо) помічені цього разу на телеканалах «1+1», «ICTV», «112 ТВ», «Громадське телебачення».


Крім того, в інформаційних теле-, радіопрограмах спостерігалися агітаційні матеріали кандидатів на пост Президента України, що заборонено пунктом 10 статті 64 згаданого Закону.

 

Так, на каналі «Інтер» в «Новинах» були висловлювання з ознаками передвиборної агітації Ю. Бойка і О. Ляшка; на телеканалі «Україна» - О. Ляшка, О. Вілкула в передачі «Сьогодні»; на «ICTV» - О. Вілкула, П. Порошенка, В. Зеленського, А. Гриценка у «Фактах», «Фактах тижня» і «Свободі слова»; на «112 Україна» - Ю. Бойка в «Новинах»; на каналі «Правда ТУТ» - Ю. Бойка й І. Смешка.


Також, за словами начальника управління контролю та аналізу телерадіомовлення Романа Кіфлюка, очевидною є підтримка окремими телеканалами певних кандидатів на пост Президента України. Таким чином ці медіа не подають глядачеві збалансованої інформації про виборчу кампанію. Адже в ефірах телемовників матеріалів про певних кандидатів значно більше, ніж про інших учасників виборчих перегонів. Телеканал «Інтер» у досліджуваний період березня приділив багато уваги Ю. Бойку, телеканал «ICTV» - А. Гриценку, «Україна» - О. Вілкулу та Є. Мураєву, «112 Україна» - Ю. Бойку, хоч були зафіксовані поодинокі матеріали і про О. Ляшка та Д. Добродомова. Поширюваний на телеканалах контент містить передвиборну агітацію і має ознаки замовності.


Отже, за підсумками моніторингу робоча група виділила тенденції, що простежуються під час цієї виборчої кампанії. Це - неналежне висвітлення результатів соціологічних опитувань, недотримання медіа-плюралізму і збалансованості при подачі інформації про всіх кандидатів на пост Президента України і поширення агітаційних матеріалів в інформаційних програмах.

 

Джерело: Нацрада України з питань телебачення і радіомовлення

Версия для печати








Обзор сети

Разместить рекламу